.

ЛАСКАВО ПРОШУ ДО БЛОГУ ДОБРОЧИНСЬКОЇ ТЕТЯНИ ВІТАЛІЇВНИ, ВЧИТЕЛЯ ІНФОРМАТИКИ КЗ "ЗШІ №4 " ЗОР


1

1
Гості мого блогу

Загальна кількість переглядів сторінки

Виступи на педраді та МО

Виступ до педради
2013 - 2014 навч.рік

Тема виступу: Патріотичне виховання підлітків через систему виховної роботи класного керівника.
(Слайд 1 тема)
Розбудова незалежної української держави поставила нові завдання перед суспільством узагалі і перед школою зокрема. Виконання цих завдань вимагає кардинальних змін у вихованні підростаючих поколінь, яке є головним гарантом оновлення і процвітання нашої Батьківщини.( Слайд 2)
Видатний український педагог Григорій Ващенко зазначав, що «національне виховання молоді є найважливішим завданням нашого народу»     [2, с. 172].
Український народ має великі надбання у вихованні людських чеснот. Упродовж віків із покоління до покоління передавалися звичаї, обряди й традиції, які допомагали виховувати вмілих господарів, справжніх патріотів свого краю й рідної землі, морально зрілих і фізично досконалих громадян.
Національне виховання – це виховання дітей на культурно – історичному досвіді рідного народу, його традиціях, звичаях та обрядах, багатовіковій традиції, духовності та досконалому володінні рідною мовою.( Слайд 3 зі схемою)

o  «Ми – молоде покоління нової держави України. Найголовніше, що залишили нам наші предки – це велике прагнення волі……………………….

«Треба плекати наші традиції і щодо виховання у молоді пошани до батьків і взагалі до старших, що є основою суспільного і державного ладу»         [1, с. 186]. Учні усвідомлюють свою етнічну приналежність з перших днів їх життя - з колискової пісні, казки, з участі дитини у народних звичаях і обрядах. У школі діти засвоюють шанобливе ставлення до видатних українських історичних і культурних діячів, повагу до ідеалів.

Колективу  нашої школи-інтернату, на мою думку, вдалося створити школу, яка є своєрідним острівцем плекання Людини, Особистості, Громадянина.
 «У вихованні все повинно базуватися на особі вихователя, бо виховна сила виливається тільки з живого джерела людської особистості», - підкреслював К. Ушинський [12, с. 48].
 На формування національної самосвідомості школярів впливають :
- особистий приклад учителя, вихователя як національно свідомої людини з глибоким почуттям особистої гідності, любові до рідного краю;
- використання педагогом мовного багатства українського народу, прикладів з історії України, народних традицій та обрядів, матеріалів історії краю;
- ознайомлення з внеском українських вчених у розвиток науки, техніки, виробництва та ін.;
- висвітлення прикладів народних виховних ідеалів за джерелами української етнопедагогіки, української козацької педагогіки.
     Психологія українця -  це психологія працьовитого господаря, захисника особистості і державної незалежності Батьківщини – України. Це психологія людини, яка одвічно захищала сама себе, свою матеріальну і духовну спадщину, падала в нерівному бою, підіймалася, перемагала і в години політичної незалежності України сягала вершин  світової цивілізації.  Історично відповідальна місія учителів – знати національну психологію і формувати її в кожній дитині.
     Національний характер українців формувався упродовж віків. Вічне правдошукання, гостинність і щедрість, ласкавість і доброзичливість, пісенність і музичність, працьовитість і талановитість, ніжність і глибокий ліризм, волелюбство і душевне багатство – лише деякі типові риси відомого в цивілізованому світі українського характеру. Завдання учителів – не руйнувати його, а всіляко підтримувати, зберігати і розвивати.
Педагогічний колектив школи – це колектив однодумців, здатних до спільної роботи й пошуку. Завдяки копіткій праці адміністрації та педагогів, їх організаторським здібностям та вмінню разом створювати затишок для учнів, облаштовано належне середовище. У школі є куточок державної символіки  на 1 поверсі ( Слайд 4) та кабінет народознавства.(Слайд 5)
 В кожному класі є куточок хліба та державних символів України. .(Слайд 6) Його матеріали часто використовуються при проведенні виховних заходів, спрямованих на формування у дітей поваги до Конституції України та символів держави.(Слайд)
У формуванні національної свідомості школярів велику роль відіграють свята українського народу. .(Слайд 7,8,9) У ці дні учні влаштовують урочисті концерти, під час яких виконують українські народні пісні, танки, читають вірші українських поетів, інсценізують казки.
Кожен рік  наприкінці листопада  в школі проходить захист проектів « Я- українець, і це звучить гордо!». В проекті беруть участь старшокласники.(Слайд)
Молодші класи охоче беруть участь у конкурсі «інсценованої української   народної казки»
“Мій край – моя історія жива”. Цей напрямок учні пов’язали з історією міста Запоріжжя. .(Слайд 10) Кожен рік учні готують тематичну лінійку до дня міста та випускають газету під назвою « Яскраві куточки Запоріжжя». З непідробною цікавістю учні досліджували героїчні сторінки життя своїх земляків в честь яких названі вулиці нашого міста, завдяки чому  Багато узнали про героїв  Радянського Союзу, учасників боїв за визволення Запоріжжя від фашистських окупантів. Матеріали військово-патріотичної тематики розширюють знання учнів з історії рідного краю сприяють формуванню їх національної та громадської позиції на прикладах героїчного минулого.
У день визволення України від німецько-фашистських загарбників, а також у день визволення Запоріжжя та в День Перемоги учні відвідують братські могили, вшановують пам'ять полеглих героїв, покладають квіти до їх могил.
У день українського козацтва (Слайд 11) у школі проводяться конкурси і змагання, звучить козацька пісня про безсмертну славу козаків, велич їх подвигу.
“Струни серця”..(Слайд 12) Цей напрямок надихнув учнів на збір маетріалів, про народні свята осені, зими, весни. На основі зібраного матеріалу були складені сценарії і проведені виховні години: “Народні свята і звичаї”, “Масляна, Великий піст”,”Народні вірування”, “Свята осені”.
Кожен рік у школі проходять Андріївські вечорниці,( Слайд 13) які готують старшокласники. Вони  демонструють свої знання українських народних звичаїв і обрядів, виконують народні пісні і танці. (Слайд 14)
Також кожен рік у школі проходить конкурс інсценованої української народної пісні, в якому беруть участь всі класи
Справжню романтику юності, відчуття господаря власної долі, переживають учні під час екскурсій і походів по Україні і рідному краю.(Слайд 15)Зокрема  екскурсії по о. Хортиця, де школярі ознайомилися з історичним минулим нашого народу та здійснили цікаву подорож  шевченківськими місцями. . Ця робота цінна не лише тим, що учні відкривають для себе невідомі сторінки історії рідного краю, але і дізнаються про життя та побут своїх предків, їх звичаї, обряди.
На заняттях гуртка народної вишивки.(Слайд 16) (керівник Лідія Марківна) учні займаються українською народною вишивкою, знайомляться з роботами сучасних майстринь вишивальної справи, осягають культуру свого регіону. Це сприяє прилученню дітей до духовних скарбниць свого народу
(Слайд 17)
В НАС ЄДИНА МЕТА – УКРАЇНА СВЯТА
o  Я  пишаюсь тим, що я народився саме на цій землі….Я – українець!”

Тож не забуваймо істину, яку проголошували ще давні філософи: "Якщо в країні погані пекарі – люди їстимуть несмачний хліб, але якщо в державі погані вчителі, то вона нежиттєздатна". Як і в минулому, так і сьогодні  все починається з учителя: і урок, і учень, і школа, і свідомість, і духовність, і навіть саме суспільство. Тож, від нас з вами дуже багато залежить…

 (Слайд 18)

Немає коментарів:

Дописати коментар